Nytta!

Har fått massa bra gjort, eller massa och masa lite har de blivit iaf. Nu ligger jag och kollar på dokumentären om transsexuella!
Jag tycker att det är bra att man har en chans att få göra ett sådant ingrepp när man känner att man hamnat i fel kropp. Hade jag känt att jag hamnat i fel kropp så hade jag själv velat göra ett sådant ingrepp tror jag.

Men något som jag tycker är orättvist är att Sverige har en lag som säger att man måste sterilisera sig om man vill byta kön. Detta tycker jag är så illa, vad fan spelar de för roll om man har bytt kön eller inte. För mig är detta ett tecken på trygghet och framgång. När man som människa har en vision om vad man vill och vem man är. Du får en trygg förälder, att göra något av den här kalibern är inte något du bara kommer på. Detta är ett resultat av slit. För enkelt är det inte, du möts av motgångar och fördomar. Och just sådana människor som trots allt genomlevt detta kan växa av det. Och det är just vad som är en bra förälder enligt mig.

Nog för nu över och ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback